Bilindiği üzere; “Muhtasar Beyanname” ile “Aylık Prim ve Hizmet Belgesi”nin birleştirilmesi sonucunda oluşturulan Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi’nin verilmesine ilişkin usul ve esasların belirlendiği 1 Sıra No.lu Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Genel Tebliği 18.02.2017 tarih 29983 sayılı Resmi Gazete’de yayımlandı.
P Tebliğin geçici 2 nci maddesi hükmü gereğince tebliğin uygulanmasına Kırşehir ili merkez ve ilçelerinde bulunan mükellefler / işverenler için Haziran ayında verilmesi gereken beyannameler dahil olmak üzere 1 Haziran 2017 tarihinden itibaren,
P Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Genel Tebliği (Sıra No:1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair 3 Sıra No.lu Tebliğin 3 üncü maddesi ile eklenen “Uygulamaya geçişin yaygınlaştırılması” başlıklı geçici 4 üncü madde hükmü doğrultusunda Amasya, Bartın ve Çankırı illeri merkez ve ilçelerinde bulunan mükellefler / işverenler için tebliğin uygulanmasına 1 Ocak 2018 tarihinden itibaren,
başlandı.
P Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Genel Tebliği (Sıra No:1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair 4 Sıra No.lu Tebliğ ile diğer mükellefler / işverenler için (1 Temmuz 2018 olan) uygulamanın başlangıç tarihi 1 Ekim 2018 olarak yeniden belirlendi.
Mükellefler / İşverenler için Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi uygulamasına (Kırşehir, Amasya, Bartın ve Çankırı İlleri merkez ve ilçelerinde uygulama daha önce başladığından) diğer illerin merkez ve ilçelerinde 1 Ekim 2018 tarihinden itibaren başlanacaktır.
(Gelir İdaresi ile yapılan görüşmede; Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi verilmesi uygulamasına, Ekim dönemine ilişkin olup Kasım ayında verilecek beyanname ile başlanacağı öğrenilmiştir.)
Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Genel Tebliği (Sıra No: 1) (2, 3 ve 4 Sıra No.lu tebliğlerle güncel) ektedir.
Bilgilerinize sunar, çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.
Saygılarımla,
Ali ŞAHİN
Başkan
1 MUHTASAR VE PRİM HİZMET BEYANNAMESİ GENEL TEBLİĞİ (SIRA NO: 1)